Bravo

Bravo lanserades år 1973 och är idag Sveriges största varumärke inom juice. 2023 inledde Bravo ett samarbete med Melodifestivalen.

Kind utvecklade en kampanj och konsumenttävling för att aktivera sponsorskapet. Vi skapade ett visuellt manér där produkterna uppträder på scen framför en publik av frukt. Kampanjens nav var ett mobilspel där de fem spelare som hade högst poäng varje vecka vann biljetter till finalen. Sponsorskapet kommunicerades via sociala medier, butiksnära utomhusreklam, på förpackningar och i butik. Alla kampanjenheter syftade till att driva trafik till mobilspelet.

Spelet engagerade hela 38.720 unika spelare som tillsammans spelade hela 701.386 omgångar. Total spenderad tid på spelet uppgick till 5.844 timmar, vilket motsvarar ungefär åtta månaders oavbrutet spelande. Kampanjen hade även en betydande påverkan på försäljning och Bravos marknadsandel steg från 59,3 till 67,5% under kampanjperioden.