Bong Touch of Taste News 2

Gustaf Bong startade sitt familjeföretag i skånska Ystad år 1890. Med en passion för att odla grönsaker av högsta klass blev hans varumärke snabbt känt för sin utmärkta smak. 1986 lanserades Bong Touch of Taste matlagningsfonder till den svenska foodservice-branschen och har sedan dess gjort en imponerande resa till marknadsledare med 80% marknadsandel.

Att inspirera ligger i varumärkets DNA. Bong Touch of Taste vill hjälpa både hemmakockar och proffs att utveckla sin kreativitet, förbättra sina rätter och förvandla vardagsmat till smakupplevelser.

För att effektivt nå och inspirera professionella kockar har vi utvecklat magasinet Touch of Taste News. Med temat fusion food kan magasinet läsas från både fram- och baksidan. Från framsidan fokuserar vi på latinamerikansk matlagning, med en samling recept, artiklar och intervjuer. När man istället vänder på magasinet möts man av nordisk matlagning, där vi utforskar trender och presenterar recept. De två delarna möts i mitten av magasinet och erbjuder ett cross-over-recept där latinska och nordiska smaker samspelar.